Mia Røtvold på Interiørverden blir rørt av kundenes tilbakemeldinger i denne spesielle tida. Foto. Silje Kvammen

Rørende tilbakemeldinger

Interiørverden i Kirkenes sentrum, er også en av de lokale bedriftene som bruker alternative måter for å redusere smitterisikoen. Responsen og tilbakemeldingene har vært svært positive for butikken.

Bak disken på Interiørverden er Mia Røtvold opptatt med å brygge kaffe og servere nybakte kanelboller til gjestene som kommer innom til lunsj. Hun forteller om hvordan de har løst de nye utfordringene ved å følge myndighetens råd og tiltak for reduksjon av smitte, men fortsatt holde åpent for sine kunder.

Foto. Silje Kvammen

-Vi har gått sammen for å finne ut av hvilke produkter folk ønsker og har lyst på akkurat nå. Og det vi har kommet frem til er at etterspørselen på ferske boller er noe mange vil ha. Derfor har vi masseprodusert kanelboller og kjørt ut til nærområdet for å levere de, forteller hun smilende.

I starten av coronakrisen startet de selv med egen hjemlevering, og leverer selv det som selges av ferskvarer og kaffe som en kvalitetssikring på at maten håndteres på den måten de ønsker.

-Men for folk som bestiller gaveposer eller andre ting, så benytter vi oss av hjemlevering via lokalhandelkirkenes.no  og Kirkenes Taxi. Det har vært en kjempekjekk løsning.

Alltid viktig at folk handler lokalt

For Interiørverden, som også har en fullt oppdatert hjemmeside for netthandel, er det alltid viktig at folk handler lokalt, uansett hvilken situasjon samfunnet er i.

-For at vi skal kunne være her som et lokalt tilbud, så er vi avhengige av det. Det er egentlig alltid like viktig for oss, men selvfølgelig ekstra hyggelig er det at folk tenker på oss og har oss i tankene i denne spesielle tida.

Litt hell i uhell har mange bestilt påskeartikler fra nettbutikken.

-Litt flaks for oss oppi det hele som en interiørbutikk, har det jo vært at påska kom akkurat nå og mange har fortsatt handlet påskepynt og lignende hos oss.

Foto. Silje Kvammen

Kjempefornøyde kunder

Interiørverden forholder seg til de nasjonale forholdsregler som er gitt, og har antibac ved inngangsdøra og er ekstra nøye renhold. De ser også helst at kundene unngår å ta på varer de ikke skal kjøpe og heller spørre betjeningen om hjelp.

-Vi viser veldig gjerne frem produktene, så det er bare å spørre oss så hjelper vi til. I tillegg leverer vi hjem mer enn gjerne, det er bare å ringe oss på telefon, eller via chat på Facebook. Også håper vi at alle er ekstra flinke til å vaske fingrene, det er egentlig det.

Tilbakemeldingen på tiltakene har vært gode og rørende, kan Mia fortelle.

-Spesielt dem som ikke kan komme til Kirkenes nå, og som gjennom hjemlevering kan sende gaver hjem til familiene sine. Til de som har bursdag, eller til eldre som er helt alene. De blir glade for å få levert kaffe og boller, jeg kjenner jeg blir rørt bare å snakke om det. Det er så fryktelig hyggelig å bare komme hjem på døra og se reaksjonen til folk, sier hun helt på gråten.

Skroll til toppen
Hopp rett ned til innholdet