Prosjekt
Markedsutvikling hvitfisk
Prosjekteier
Norway King Crab
Kontaktperson
Svein Ruud
Prosjektperiode
2017
Mål
Vedtak
Opptil Kr. 160 000 innvilges til prosjektet
– Vi ønsket å satse mer på hvitfisk. Vi ville lage en sløyelinje på land slik at fiskere kan konsentrere seg om å fiske.
Svein Ruud
Beskrivelse fra søker
Norway King Crab har gjennom merkevarebygging rettet mot eksklusive kunder verden over lykkes godt med kongekrabbe. Selskapet var i ferd med å gjenta suksessen på reke bør fisket i Varanger i 2016 slo feil. Selskapet har nå startet samme prosess for fisk. Med støtte fra Sør Varanger Kommune er det investert i sløyelinje og egnesentral. I tett samarbeid med kunder er det nå startet en prosess med merkevarebygging av torsk, hyse, uer, kveite mm mot samme eksklusive kunder som for krabbe. Det er i prosjektet også et mål å identifisere nye produkter og torskemelk mm.