Prosjekt
Produkt og konseptutvikling Digitale medier
Prosjekteier
Prodata AS
Kontaktperson
Sixten Indbjør
Prosjektperiode
2017
Mål
5 arbeidsplasser
Vedtak
Opptil Kr. 346 400,- innvilges til prosjektet
- Utforske verktøy for prototyping av Digital Signage løsninger.
Sixten Indbjør
Beskrivelse fra søker
Formål/Målsetting:
- Skape grunnlag for å videreutvikle intern kompetanse for å møte fremtiden knyttet spesielt til «Digital Signage» som kompetanseområde.
- Styrke egen posisjon i f.h.t generell WEB-utvikling i kombinasjon med «Digital Signage».
- Utvikle konsept for digital interaktiv turistinformasjon.
- Skape grunnlag for nyrekruttering både innen salg (nasjonalt) og utviklingskompetanse.
- Utvikle prototype for digital informasjonskiosk knyttet til «Interaktiv Turistinformasjon» med pilotinstallasjon lokalt.
- Utforske verktøy for prototyping av Digital Signage løsninger.
- Søke pilot gjennom lokalt reiselivsprosjekt «Masterplan for Reiselivet».
- Utvikle /rekruttere kompetanse for tilpasset API-utvikling mot eksisterende informasjonskilder (WEB-service),for dynamisk informasjonshenting.
- Videreutvikle og tilpasse vår eksisterende bookingløsning, Travius, som del av totalkonsept i kombinasjon med Interaktiv Turistinformasjon. Interaktive skjermer strategisk plassert i nærmiljø og innfartspunkter til regionen/ lokal destinasjon.
- Etablere kompetansenettverk mot eksterne miljøer i inn- og utland relatert.
- Prosjektet definert som forprosjekt med avslutning ultimo 2017 og hvor dette vil avklare en videre prosess også med søknad om finansiering av produktutvikling gjennom SkatteFunn finansiering.
Ansatte hos Prodata.
Foto: Prodata.no